Naukobus w Gębicach | Nauka Dla Ciebie
A A A

Naukobus w Gębicach

26.02.2018 Gębice (woj. wielkopolskie)

Powrót

26 i 27 lutego w Gębicach zagościł Naukobus z wystawą „Eksperymentuj!”.

 

W dniach 26-27 lutego 2018 r. na terenie Szkoły Podstawowej im. Leśników Polskich uczniowie i ich rodzice mieli możliwość zapoznania się z interaktywną wystawą objazdową zatytułowaną „Eksperymentuj”.  Ekspozycję posiadającą 20 eksponatów obsługiwali edukatorzy z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, którzy wykazali się niezwykłym profesjonalizmem i bardzo ciepłym podejściem do wszystkich aktywnie zwiedzających. Radość życia i oddanie nauce animatorów sprawiało, że uczniowie z większym zaangażowaniem podejmowali wyzwania związane z kolejnymi doświadczeniami.

Łącznie z udostępnionej wystawy skorzystało 359 uczniów, w tym 171 ze Szkoły Podstawowej im. Leśników Polskich w Gębicach i 42 osoby dorosłe.

Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Leśników Polskich w Gębicach poprzez ankietę klasową wyrazili swoją opinie nt. wystawy, jako najciekawsze eksponaty wskazywali:

– kulę plazmową-, ponieważ raziła prądem, zapalała żarówkę poprzez dotyk x9 klas,
– rura z powietrzem unosząca piłkę- fajna zabawa x2 klasy,
– zjeżdżalnie z kilkami- wygrywała piłka, która miała najdłuższą drogę x2 klasy,
– echo- możliwość usłyszenia własnego głosu x2 klasy,
– silny jak serce x2 klasy,
– łamigłówki x2 klasy,
– oszukaj swój wzrok,
– szybkość reakcji,
– pompa,
– jak powstaje film,

 

Największe wrażenie na uczniach kl. I-III zrobiły okulary zmieniające strony z lewej na prawą, układanki oraz model z elementami ludzkiego ciała.

Klasy IV- VII wskazały, że największe wrażenie zrobiły ekspozycje: kula plazmowa, która raziła prądem oraz układanki, które okazały się nietypowym zadaniem.
Ponadto uczniowie wskazywali na:
– możliwość stworzenia własnej animacji oraz zaobserwowania jak krok po kroku powstaje film ,
– ptasie gniazdo,
– zawieszone piłki,
– uciążliwe echo,
– koła „rowerowe” wpływające na ruch ludzkiego ciała,
– półkule magdeburskie,
– pompa.

Na uczniach oddziałów gimnazjalnych największe wrażenie zrobił fakt, że poprzez ciekawe zajęcia/ zabawę można zdobyć wiele ciekawych informacji.
Wśród wymienionych ekspozycji pojawiły się poniższe odpowiedzi:
– kula plazmowa
– częstotliwości, jakie słyszymy
– koła „rowerowe” wpływające na ruch ludzkiego ciała
– zawieszona piłka

Wystawa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem i wieloma pozytywnymi komentarzami. Doświadczenia przyczyniły się do wielu konstruktywnych dyskusji wśród uczniów.

Najczęstsze komentarze:
– było super,
– wszystko mi się podobało,
– wystawa była bardzo pouczająca,
– ciekawe eksponaty,
– bardzo ciekawe doświadczenie,
– niesamowita,
– wystawa pobudza kreatywność,
– warto pojechać do Centrum Nauki Kopernik aby zobaczyć więcej eksponatów,
– wystawa dała możliwość doświadczenia wiedzy przez praktykę,
– ekscytujące,
– interesujące.

Uczniowie podają, że dzięki wystawie dowiedzieli się:
– że ćwiczenie czyni mistrza,
– z jakich elementów składa się ludzkie ciało
– jak szybko serce pompuje krew,
– jak narysować ruch’
– jak czynniki zewnętrzne wpływają na warzywa,
– w jaki sposób wytwarza się prąd,
– żeby rozciągnąć dwa metalowe półkola potrzebujemy 8 koni po każdej stronie,
– jak powstaje film
– jak można oszukać wzrok,
– jak działa pole elektryczne,
– że różne dziedziny nauk łączą się ze sobą,
– jak działają prawa fizyki, matematyki

Miejsce wydarzenia

Gębice (woj. wielkopolskie)

173 mln

złotych na
Trzecią Misję
Uczelni

(211 projektów)

10 mln

złotych na
Uniwersytety Trzeciego Wieku
(34 projekty)

54,5 mln

złotych na
Uniwersytet Młodego Odkrywcy
(220 projektów)