Naukobus w Królewcu | Nauka Dla Ciebie
A A A

Naukobus w Królewcu

03.04.2019 Królewiec (woj. mazowieckie)

Powrót

W dniach 28-29 marca 2019r. Naukobus odwiedził szkołę Podstawową w Królewcu. Poniżej ankieta z wydarzenia udostępniona przez szkołę. Serdecznie dziękujemy za gościnę!

    1.Informacje o szkole (adres szkoły, profil działalności, specjalizacja, itp.)

– Szkoła Podstawowa w Królewcu, 26-212 Smyków

  1. Czas pobytu Naukobusa.

–  27.03.2019 r godz. 19.00 przyjazd i rozpakowywanie.

Pokaz od 28. 03.2019 r. do 29.03.2019 r. zwiedzanie wystawy.

  1. Czy uczniowie uczestniczący w pokazach przychodzili w zorganizowanych grupach?

– Uczniowie uczestniczyli w pokazach przychodzili w zorganizowanych grupach według zaplanowanego harmonogramu.

  1. Ogólna liczba uczestników oglądających pokazy Naukobusa? Przedział wiekowy? Czy w pokazach brały udział osoby z poza szkoły(mieszkańcy, specjalni goście itp.), jeżeli tak ile osób – szacunkowo?

– W pokazach wzięło udział – 578 uczniów. Włodarze Gminy Smyków Mieszkańcy i Rodzice uczniów oraz mieszkańcy Gminy Smyków -72 osoby oraz zaproszeni przedstawiciele  medialni: Tygodnik Konecki, Telewizja internetowa TKN 24, ECHO DNIA.

  1. Co zrobiło na uczniach największe wrażenie?. Najczęstsze komentarze uczniów po obejrzeniu pokazów?

Największym wrażeniem dla uczniów było  eksperymentowanie – i uczenie się pracy z urządzeniami. Eksponaty rozwijały kompetencje niezbędne w  pracy metodą badawczą. Po pierwsze, dawały doświadczenie samodzielnego podejmowania wyzwań badawczych. Ciekawość i podjęte w związku z nią działanie było początkiem eksperymentowania, czyli sprawdzania, co się wydarzy w zależności od zmienianych warunków. Po drugie, interpretacja doświadczeń pozwoliła stworzyć modele rozumienia zjawisk i podstawy do rozwoju własnej wiedzy. Eksperymentujący przy eksponatach uczniowie wyglądali zupełnie inaczej niż wtedy, kiedy uczyli się, siedząc w ławkach – lub przynajmniej kiedy siedząc w ławkach, byli żywą ilustracją naszych wyobrażeń na temat prawdziwego uczenia się.

Które elementy pokazu i dlaczego najbardziej zaciekawiły uczniów?

 

  1. Czego uczniowie dowiedzieli się podczas pobytu Naukobusa?

 

– Podczas pobytu Naukobusa uczniowie dowiedzieli się, że zawiłe prawa nauki można poznawać poprzez zabawę i odkrywać poprzez eksperymentowanie. Dzięki interaktywnym eksponatom przekonali się, że samodzielnie zdobyta wiedza przynosi ogromną satysfakcję.  

 

  1. Czy wizyta Naukobusa ma wpływ na poszerzenie zainteresowania uczniów ?

– Wizyta Naukobusa ma wpływ na poszerzenie zainteresowań uczniów, ponieważ mieli możliwość  w praktyczny sposób poprzez eksperymenty, badanie, testowanie poznawać tajniki różnych dziedzin nauki, m.in. biologii, fizyki, chemii, matematyki, czy informatyki.

Uczniom bardzo podobała się kula plazmowa, rozwiązywanie łamigłówek,  ruchome obrazki, czy uciążliwe echo.

Wszyscy z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyli w tych niekonwencjonalnych zajęciach.

Miejsce wydarzenia

Królewiec (woj. mazowieckie)

173 mln

złotych na
Trzecią Misję
Uczelni

(211 projektów)

10 mln

złotych na
Uniwersytety Trzeciego Wieku
(34 projekty)

54,5 mln

złotych na
Uniwersytet Młodego Odkrywcy
(220 projektów)