Naukobus w Wolbromie | Nauka Dla Ciebie
A A A

Naukobus w Wolbromie

29.05.2019 Wolbrom (woj. małopolskie)

Powrót

W dniach 27-28 maja 2019 r. Naukobus gościł w Zespole Szkół w Wolbromie. Poniżej ankieta z wydarzenia wypełniona przez szkołę. Serdecznie dziękujemy za gościnę!

  1. Kiedy odwiedził Państwa Naukobus i w jakiej placówce gościł?

27.05 – 28.05.2019 – Zespół Szkół w Wolbromiu.

  1. Najważniejsze informacje o goszczącej wystawę placówce (adres, profil działalności, specjalizacja, itp.)

Zespół Szkół w Wolbromiu: Przedszkole, Szkoła Podstawowa i oddział gimnazjalny.

  1. Ile osób brało udział w wystawie oraz jaki był ich przedział wiekowy? Czy w wystawie brały udział osoby z poza placówki?

27.05.2019 w godz. 9.00 – 14.00 uczniowie Zespołu Szkół w Wolbromiu,

w godz. 14.00 – 17.00 rodzice z dziećmi z przedszkola oraz społeczność lokalna,

28.05.2019 w godz. 8.00-14.00 uczniowie szkół z gminy Wolbrom.

Wystawę zwiedziło ponad 900 osób.

  1. Jak wyglądała organizacja wizyt na wystawie? Czy grupy zwiedzających były zorganizowane?

Zorganizowane grupy zwiedzały wystawę wg opracowanego harmonogramu.

  1. W jaki sposób uczniowie odbierali wystawę? Co zwróciło ich szczególną uwagę?

Uczniowie bardzo chętnie eksperymentowali, widać było zaangażowanie w wykonanie zadań np. z szyframi i łamigłówkami, chętnie sprawdzali swoją pamięć i szybkość reakcji. Angażowali się w wykonanie doświadczeń z fizyki oraz chętnie układali człowieka – układankę.

  1. Które eksponaty i dlaczego akurat te najbardziej zaciekawiły uczniów?

Najbardziej zaciekawiły uczniów eksponaty:

  • Kula plazmowa,
  • Sprawdź swoją pamięć,
  • Jakie dźwięki słyszysz?
  • Najszybsza zjeżdżalnia,
  • Wirujące krzesło.
  1. Jakie zjawiska naukowe poznali uczestnicy wystawy?

Uczestnicy wystawy poznali m.in. przewodnictwo plazmy, jak powstaje rozkład normalny, jak zmiana momentu bezwładności wpływa na prędkość obrotową, jak wysokość słyszanego dźwięku zależy od częstotliwości, jaki wpływ na ruch ciał ma brak oporu powietrza.

 

  1. Jak odwiedziny wystawy mogą zmienić proces nauczania?

Odwiedziny Naukobusa uświadamiają uczniom i nauczycielom, rodzicom, jak ważne jest samodzielne badanie otaczającego nas świata poprzez odkrywanie, dociekanie oraz uczenie się na błędach. Zasada Head & Heart & Hand czyli angażowanie głowy (umysłu), serca (emocji) oraz rąk (samodzielne eksperymentowanie) przynosi najlepsze efekty w zdobywaniu nowych umiejętności i poznawaniu zjawisk otaczającego nas świata.

 

W dniach 27-28 maja w Zespole Szkół w Wolbromiu (Pod Lasem) gościł – Naukobus. Jego wizyta odbywała się w ramach programu „Nauka dla Ciebie”, realizowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przy współpracy z Centrum Nauki Kopernik. Naukobus przyjechał z mobilną wystawą, składającą się z siedemnastu interaktywnych stanowisk, które angażowały dzieci i rodziców do działania, dociekania, a w efekcie odkrywania wiedzy o zjawiskach zachodzących w otaczającym nas świecie. W czasie zwiedzania wystawy „Eksperymentuj” trzech edukatorów z CNK zachęcało do samodzielnego przeprowadzania doświadczeń, wyjaśniających naukowe zjawiska. Uczniowie bardzo chętnie eksperymentowali, widać było zaangażowanie w wykonanie zadań np. z szyframi i łamigłówkami, chętnie sprawdzali swoją pamięć i szybkość reakcji. Angażowali się w wykonanie doświadczeń z fizyki oraz chętnie układali człowieka – układankę. Najbardziej zaciekawiły uczniów eksponaty: „Kula plazmowa”, „Sprawdź swoją pamięć”, „Jakie dźwięki słyszysz?”, „Najszybsza zjeżdżalnia” oraz „Wirujące krzesło”.

We wtorek 28 maja w ramach szkolnego Festiwalu Nauki  uczniowie Zespołu Szkół w Wolbromiu pod opieką nauczycieli zespołu matematyczno-przyrodniczego przygotowali dla swoich koleżanek i kolegów oraz gości ofertę pokazów, doświadczeń, interaktywnych stanowisk oraz konkursy.

W czasie dwóch dni wystawę odwiedziło ponad 900 osób, wśród nich byli  uczniowie Zespołu Szkół w Wolbromiu oraz szkół z gminy Wolbrom, a także indywidualnie rodzice z dziećmi.

Odwiedziny Naukobusa uświadamiają uczniom, nauczycielom i rodzicom, jak ważne jest samodzielne badanie otaczającego nas świata przez odkrywanie, dociekanie oraz uczenie się na błędach. Zasada Head & Heart & Hand czyli angażowanie głowy (umysłu), serca (emocji) oraz rąk (samodzielne eksperymentowanie) przynosi najlepsze efekty w zdobywaniu nowych umiejętności i poznawaniu zjawisk otaczającego nas świata.”

Miejsce wydarzenia

Wolbrom (woj. małopolskie)

173 mln

złotych na
Trzecią Misję
Uczelni

(211 projektów)

10 mln

złotych na
Uniwersytety Trzeciego Wieku
(34 projekty)

54,5 mln

złotych na
Uniwersytet Młodego Odkrywcy
(220 projektów)